Alfa Romeo 4C trimmad – och riktigt snabb

Eftersom Alfa Romeo 4C har en torrvikt på låga 895 kg räcker de 240 hästkrafterna väldigt långt. Lätt i steget, snabb och oerhört rolig att ratta.
Tyska Pogea Racing, med filial i USA, tycker antagligen likadant, men det har inte hindrat dem från att sätta tänderna i den lilla italienaren.

Styling- och trimfirman har gett 4C ett delvis nytt utseende, bland annat genom att smacka på kolfiberdetaljer i fronten och i baken. Framför allt baken får anses vara lyckad med kolfiberrampen mellan bakljusen. Tillsammans med kolfibervingen andas 4C nu en hel del Ferrari (färgen gör också sitt till).
Förutom en rejäl diffusorn baktill har Pogea Racing plockat bort de två ändrören som på originalbilen sitter brett isär. I stället har de placerat dem ihop central och mäter 10,1 centimeter i diameter. Maffigt. Ändrören går att få i rostfritt eller i kolfiber, samt med eller utan klaffar och ljuddämpning.
Hjulupphängningarna har förbättrats och gjorts styvare för att klara av ännu tuffare körning än vad grundbilen gör.

Pogea Racing Alfa Romeo 4C Centurion

Två olika trimpaket erbjuds till det förändrade utseendet. Steg 1 innehåller en uppgradering som innebär att Alfas 1,75-litersmaskin pressar ur sig 293 hästkrafter och 415 newtonmeter (original 350). Steg 2, som Pogea Racing kallar för Plus, innehåller hela 313 hästkrafter och 435 newtonmeter.
Förändringarna gör lilla Alfa Romeo 4C väldigt snabb. Med Plus-trimpaketet går 0-100 km/h på 3,9 sekunder (original 4,5), 0-200 km/h på 14,2 sekunder och toppfarten är 301 km/h (original 258).

Pogea Racing berättar att deras skapelse, som de gett namnet Centurion, lirar i en egen liga och att den klår dem alla: Porsche 911, BMW M4, Mercedes-AMG GT och alla andra.

Alfa Romeo 4C trimmad – och riktigt snabb

Eftersom Alfa Romeo 4C har en torrvikt på låga 895 kg räcker de 240 hästkrafterna väldigt långt. Lätt i steget, snabb och oerhört rolig att ratta.
Tyska Pogea Racing, med filial i USA, tycker antagligen likadant, men det har inte hindrat dem från att sätta tänderna i den lilla italienaren.

Styling- och trimfirman har gett 4C ett delvis nytt utseende, bland annat genom att smacka på kolfiberdetaljer i fronten och i baken. Framför allt baken får anses vara lyckad med kolfiberrampen mellan bakljusen. Tillsammans med kolfibervingen andas 4C nu en hel del Ferrari (färgen gör också sitt till).
Förutom en rejäl diffusorn baktill har Pogea Racing plockat bort de två ändrören som på originalbilen sitter brett isär. I stället har de placerat dem ihop central och mäter 10,1 centimeter i diameter. Maffigt. Ändrören går att få i rostfritt eller i kolfiber, samt med eller utan klaffar och ljuddämpning.
Hjulupphängningarna har förbättrats och gjorts styvare för att klara av ännu tuffare körning än vad grundbilen gör.

Pogea Racing Alfa Romeo 4C Centurion

Två olika trimpaket erbjuds till det förändrade utseendet. Steg 1 innehåller en uppgradering som innebär att Alfas 1,75-litersmaskin pressar ur sig 293 hästkrafter och 415 newtonmeter (original 350). Steg 2, som Pogea Racing kallar för Plus, innehåller hela 313 hästkrafter och 435 newtonmeter.
Förändringarna gör lilla Alfa Romeo 4C väldigt snabb. Med Plus-trimpaketet går 0-100 km/h på 3,9 sekunder (original 4,5), 0-200 km/h på 14,2 sekunder och toppfarten är 301 km/h (original 258).

Pogea Racing berättar att deras skapelse, som de gett namnet Centurion, lirar i en egen liga och att den klår dem alla: Porsche 911, BMW M4, Mercedes-AMG GT och alla andra.

Alfa Romeo 4C trimmad – och riktigt snabb

Eftersom Alfa Romeo 4C har en torrvikt på låga 895 kg räcker de 240 hästkrafterna väldigt långt. Lätt i steget, snabb och oerhört rolig att ratta.
Tyska Pogea Racing, med filial i USA, tycker antagligen likadant, men det har inte hindrat dem från att sätta tänderna i den lilla italienaren.

Styling- och trimfirman har gett 4C ett delvis nytt utseende, bland annat genom att smacka på kolfiberdetaljer i fronten och i baken. Framför allt baken får anses vara lyckad med kolfiberrampen mellan bakljusen. Tillsammans med kolfibervingen andas 4C nu en hel del Ferrari (färgen gör också sitt till).
Förutom en rejäl diffusorn baktill har Pogea Racing plockat bort de två ändrören som på originalbilen sitter brett isär. I stället har de placerat dem ihop central och mäter 10,1 centimeter i diameter. Maffigt. Ändrören går att få i rostfritt eller i kolfiber, samt med eller utan klaffar och ljuddämpning.
Hjulupphängningarna har förbättrats och gjorts styvare för att klara av ännu tuffare körning än vad grundbilen gör.

Pogea Racing Alfa Romeo 4C Centurion

Två olika trimpaket erbjuds till det förändrade utseendet. Steg 1 innehåller en uppgradering som innebär att Alfas 1,75-litersmaskin pressar ur sig 293 hästkrafter och 415 newtonmeter (original 350). Steg 2, som Pogea Racing kallar för Plus, innehåller hela 313 hästkrafter och 435 newtonmeter.
Förändringarna gör lilla Alfa Romeo 4C väldigt snabb. Med Plus-trimpaketet går 0-100 km/h på 3,9 sekunder (original 4,5), 0-200 km/h på 14,2 sekunder och toppfarten är 301 km/h (original 258).

Pogea Racing berättar att deras skapelse, som de gett namnet Centurion, lirar i en egen liga och att den klår dem alla: Porsche 911, BMW M4, Mercedes-AMG GT och alla andra.