BMW M3 E46 från 2005 kostar massor

Det är Hexagon Classics i England som säljer en alpinvit BMW M3 Coupé, generation E46, från 2005. Prislappen de satt på bilen är inte nådig. 49 995 pund motsvarar 544 900 kronor. Men så handlar det också om en mer eller mindre fullsmetad M3 Coupé med endast 37 mil på mätaren. Snacka om lågmilare.

Hade du köpt en ny 2005 hade du fått ge 547 000 kronor, men då hade den varit basutrustad. För 34 200 kronor extra hade du fått SMG Drivelogic-lådan till bilen, plus att du hade fått punga ut för 19-tumsfälgarna och lite annat som bilen som nu är till salu har. Lågt räknat kostade bilen 2005 i Sverige 581 200 kronor. Det motsvarar 656 800 kronor i dag.

BMW M3 E46 2005

Bilen som nu säljs är med andra ord ett rent klipp. Fast det är ju en gammal bil med gammal teknik… en ny M4 Coupé (ersatte M3 Coupé när senaste generationen kom) kostar från 746 400 kronor med DCT-låda. Dock mer lite fler hästar – 431 stycken i stället för E46:ans 343. Cylinderantalet är däremot detsamma – sex stycken på rad.

Hexagon Classics har dessutom en hett eftertraktad BMW M3 CSL från 2004 till salu. Den har rullat nästan hundra gånger längre sträcka än ovan nämnda M3 Coupé, 3 200 mil, men kostar ändå mer, närmare bestämt 871 800 kronor. De där tre bokstäverna, som står för Coupé Sport Leichtbau, kostar alltså en bra slant. 2004 kostade den ny i Sverige 806 000 kronor vilket i dag motsvarar 912 800 kronor.

Nackdelen för oss svenskar är att dessa båda fina objekt är högerstyrda.

LÄS OCKSÅ: Provkörning av BMW M3 E30 (1986)

BMW M3 E46 2005

BMW M3 E46 2005

BMW M3 E46 från 2005 kostar massor

Det är Hexagon Classics i England som säljer en alpinvit BMW M3 Coupé, generation E46, från 2005. Prislappen de satt på bilen är inte nådig. 49 995 pund motsvarar 544 900 kronor. Men så handlar det också om en mer eller mindre fullsmetad M3 Coupé med endast 37 mil på mätaren. Snacka om lågmilare.

Hade du köpt en ny 2005 hade du fått ge 547 000 kronor, men då hade den varit basutrustad. För 34 200 kronor extra hade du fått SMG Drivelogic-lådan till bilen, plus att du hade fått punga ut för 19-tumsfälgarna och lite annat som bilen som nu är till salu har. Lågt räknat kostade bilen 2005 i Sverige 581 200 kronor. Det motsvarar 656 800 kronor i dag.

BMW M3 E46 2005

Bilen som nu säljs är med andra ord ett rent klipp. Fast det är ju en gammal bil med gammal teknik… en ny M4 Coupé (ersatte M3 Coupé när senaste generationen kom) kostar från 746 400 kronor med DCT-låda. Dock mer lite fler hästar – 431 stycken i stället för E46:ans 343. Cylinderantalet är däremot detsamma – sex stycken på rad.

Hexagon Classics har dessutom en hett eftertraktad BMW M3 CSL från 2004 till salu. Den har rullat nästan hundra gånger längre sträcka än ovan nämnda M3 Coupé, 3 200 mil, men kostar ändå mer, närmare bestämt 871 800 kronor. De där tre bokstäverna, som står för Coupé Sport Leichtbau, kostar alltså en bra slant. 2004 kostade den ny i Sverige 806 000 kronor vilket i dag motsvarar 912 800 kronor.

Nackdelen för oss svenskar är att dessa båda fina objekt är högerstyrda.

LÄS OCKSÅ: Provkörning av BMW M3 E30 (1986)

BMW M3 E46 2005

BMW M3 E46 2005

BMW M3 E46 från 2005 kostar massor

Det är Hexagon Classics i England som säljer en alpinvit BMW M3 Coupé, generation E46, från 2005. Prislappen de satt på bilen är inte nådig. 49 995 pund motsvarar 544 900 kronor. Men så handlar det också om en mer eller mindre fullsmetad M3 Coupé med endast 37 mil på mätaren. Snacka om lågmilare.

Hade du köpt en ny 2005 hade du fått ge 547 000 kronor, men då hade den varit basutrustad. För 34 200 kronor extra hade du fått SMG Drivelogic-lådan till bilen, plus att du hade fått punga ut för 19-tumsfälgarna och lite annat som bilen som nu är till salu har. Lågt räknat kostade bilen 2005 i Sverige 581 200 kronor. Det motsvarar 656 800 kronor i dag.

BMW M3 E46 2005

Bilen som nu säljs är med andra ord ett rent klipp. Fast det är ju en gammal bil med gammal teknik… en ny M4 Coupé (ersatte M3 Coupé när senaste generationen kom) kostar från 746 400 kronor med DCT-låda. Dock mer lite fler hästar – 431 stycken i stället för E46:ans 343. Cylinderantalet är däremot detsamma – sex stycken på rad.

Hexagon Classics har dessutom en hett eftertraktad BMW M3 CSL från 2004 till salu. Den har rullat nästan hundra gånger längre sträcka än ovan nämnda M3 Coupé, 3 200 mil, men kostar ändå mer, närmare bestämt 871 800 kronor. De där tre bokstäverna, som står för Coupé Sport Leichtbau, kostar alltså en bra slant. 2004 kostade den ny i Sverige 806 000 kronor vilket i dag motsvarar 912 800 kronor.

Nackdelen för oss svenskar är att dessa båda fina objekt är högerstyrda.

LÄS OCKSÅ: Provkörning av BMW M3 E30 (1986)

BMW M3 E46 2005

BMW M3 E46 2005