Kontakt

Vi jobbar hårt med att vara tillgängliga för våra användare, både för privatpersoner och företag

 

Har du frågor om våra produkter och tjänster?  Undrar du hur vi kommer fram till våra värderingar? Det snabbaste svaret får du om du kontaktar oss via e-post.
Läs mer om oss och våra produkter och tjänster här!

 

Synpunkter och frågor på specifika modeller får ni gärna mejla till kundtjanst@bilpriser.se

Kundtjänst

E-post: kundtjanst@bilpriser.se

Jonas Björkman, VD
Tfn: 010 – 167 32 15 / 0736 – 25 32 15, e-post: jonas.bjorkman@bilpriser.se

Försäljning

Karl Zaar, Key Account Manager
Tfn: 010 – 167 32 17 / 0736 – 25 32 17, e-post: karl.zaar@bilpriser.se

Marknadsföring/Annonsering

Erik Hjort, E-commerce manager
Tfn: 010 – 167 32 16 / 0761 77 78 00, e-post: erik.hjort@bilpriser.se

För annonsörer som vill skicka material etc: traffic@bilpriser.se

Värderingar och research

Christoffer Krook, Värdering & research
Tfn: 010 – 167 32 18 / 0736 – 25 32 18, e-post: christoffer.krook@bilpriser.se

Tomas Samuelsson, Värdering & research
Tfn: 010 – 167 31 46 / 070 161 24 42 e-post: tomas.samuelsson@bilpriser.se

Jens Hasselholm, Värdering
Tfn: 010 – 167 31 31 / 0735 58 31 31  e-post: jens.hasselholm@bilpriser.se

Markus Carlsson, Värdering & research
Tfn: 010 – 167 31 54 / 0735 – 58 31 54  e-post: markus.carlsson@bilpriser.se

Bilpriser Intyg

Rebecca Rådegren Bengtsson, Värdering
Tfn: 010 – 167 31 32,  e-post: rebecca.radegren-bengtsson@bilpriser.se

Besöksadress:

KVD Bilpriser AB

Stockholm: Bolidenvägen 18, 121 63 Johanneshov

Göteborg: Ellesbovägen 150, 442 90 Kungälv

Organisationsnummer: 55 67 57-17 98

Leveransvillkor Bilprisers Plus

Notera att dessa köp- och leveransvillkor gäller köp av tjänsten Bilpriser Plus.

1. Beställningar

1.1. Personer under 18 år Endast personer över 18 år tillåts handla KVD Bilpriser AB.

1.2. Kreditkontroll Om du väljer fakturabetalning får du genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. I samband med detta kan Klarna komma att ta en kreditupplysning. I det fall kreditupplysning sker skickas en omfrågandekopia ut till dig, i enlighet med nya kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Klarna.

1.3. Kreditgränser Kreditlimiter etableras av Klarna AB. Alla kreditlimiter förutsätter att du inte har några oreglerade skulder eller misskött dina åtaganden gentemot Klarna.2.1.1. Faktura Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna, som i sin tur överlåter fordran till annan Bank. Betalning ska ske till Bank på angivet konto.

Fakturor skickas till den mailadress du uppger vid beställningen. Pappersfaktura kan beställas mot en extra kostnad om 5 kr när beställningen genomförts.

För att beställa mot faktura måste du uppge ditt fullständiga personnummer och detta lagras därmed i vårt kundregister. Önskar du inte uppge hela ditt personnummer eller om Klarna ger avslag vid beställningstillfället så hänvisar vi till något av de andra betalningsalternativen (se 3.1.2 Kreditkort, 3.1.3 Direktbetalning). Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd adress.

Klarnas fakturavillkor: Handla nu – betala efter leverans När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter.

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir debiteras påminnelseavgift f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

3.1.1. Kreditkort Vi accepterar MasterCard och Visa.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med kreditkort om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort.

Kreditkortsbetalning av digitala produkter eller utlandsbeställningar hanteras av DIBS Payment Services AB (publ). Övriga kreditkortsbetalningar hanteras av Klarna AB. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos Discshop.

3.1.2. Klarna konto Det andra alternativet är ett kontoalternativ, då betalar du i din egen takt. Här kan du själv välja vilket belopp du ska betala in varje månad, dock minst 1/24 eller 50 kr inklusive aviavgift. Du betalar alltid efter att du har mottagit beställningen. Om du har flera pågående delbetalningsköp så sammanställs dessa på en och samma månadsfaktura. Det betyder att du i och med din delbetalning öppnar ett konto hos vår samarbetspartner Klarna AB. Har du gjort flera delbetalningsköp så betalar du en aviavgift. Konto har 19,5% i årsränta men ingen uppläggningsavgift. Du kan när som helst avsluta din delbetalning genom att sätta in återstående belopp.

3.1.3. Direktbetalning Vi accepterar direktbetalningar hos följande banker: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt konto inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med direktbetalning om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort.

Våra direktbetalningar hanteras av DIBS Payment Services AB (publ).

3.2. Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter Om du inte betalar din faktura i tid skickar Klarna ut en påminnelse med en påminnelseavgift på f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Betalning ska ske till det konto och betalningsmottagare som anges på fakturan.

3.3. Moms Moms ingår i alla våra priser.

4. Leverans

4.1 Tillgång till tjänsten direkt efter beställning – leveranssätt Efter beställning skickas ett e-mail till din angivna e-postadress med inloggningsuppgifter samt en länk som aktiverar tjänsten. Inloggning likställs med aktivering av tjänsten och efter det gäller inte ångerrätt eller öppet köp.

5. Ångerrätt och öppet köp

5.1. Distans- och hemförsäljningslagen KVD Bilpriser AB tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta gäller dock inte om förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagning eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer).

5.2. Vid eventuell försening av leverans Du har alltid rätt att häva ett köp om du inte accepterar en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

5.3. Återbetalning Har du betalat i förskott och vill häva ett köp p.g.a. en försenad leverans, eller vill utnyttja din ångerrätt, betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar.

5.4. Ångerrätten gäller ej digitala eller nedladdningsbara produkter samt posters Ångerrätten gäller ej på vissa digitala eller nedladdningsbara produkter då varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Detta framgår även på produktsidan för dessa produkter.

När du loggat in på tjänsten likställs det med att du aktiverat köper och kan efter det inte tillämpa ångerrätten.

5.5. Ångerrätt För att utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss på kundtjanst@bilpriser.se inom 14 dagar samt innan inloggning i tjänsten. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information: – För- och efternamn – beställningsnummer eller personnummer – fakturanummer

5.6. Vid eventuell tvist KVD Bilpriser AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Reklamationer

6.1. Fel vid leverans Skulle du inte få ett mail med inloggningsuppgifter eller fungerar det inte att logga in och aktivera tjänsten rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst (kundtjanst@bilpriser.se). Dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. För att kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande uppgifter: 1) kundnummer eller personnummer 2) fakturanummer 3) bifoga en utförlig felbeskrivning. Vi tar emot felanmälan och återkommer med en lösning av felet samt avhjälper felet.

6.2. Reservationer KVD Bilpriser AB reserverar sig för prisjusteringar, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. KVD Bilpriser AB förbehåller sig rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.