Mitsubishi Outlander facelift officiell – bilder och fakta

Den tredje och nuvarande generationen av Outlander anlände 2013 och för första gången erbjuds suven även som plug-in hybrid, något som skulle visa sig bli en riktig framgångssaga för Mitsubishi. De har fullkomligt pumpat ut laddhybrider de senaste åren, under lanseringsåret 2013 såldes det 96 exemplar av Outlander PHEV, året därpå såldes hela 2 289 exemplar. Det är med andra ord inte så konstigt att de är en vanlig syn på vägarna.
Närmsta konkurrent var under 2014 Volvo V60 plug-in som såldes i 745 exemplar. Plug-in-versionen av tidigare storsäljaren Toyota Prius såldes det endast 240 stycken av under samma år.

De tidigare runda formerna har vässats en del och fronten domineras av en stor grill med en hel del kromdetaljer, den rullar på nydesignade 18-tumsfälgar och bak har stötfångaren fått ny utformning. Likaså bakljusen som nu även fått LED-lampor.
Även interiört har en del förändringar skett, bland annat en ny ratt, uppdaterat infotainmentsystem, en del nya detaljer och enligt Mitsubishi förbättrade stolar.

Mitsubishi ska även ha förbättrat chassit, justerat fjädringen och monterat en ny elservo. För att sänka ljudnivån ska Outlander även ha fått ljudisolerande vindruta, tjockare rutor i bakdörrarna och förbättrade gummilister samt mer ljudisolerande material.

Motorerna blir troligtvis desamma som tidigare, alltså en tvåliters bensinmotor på 150 hästkrafter med sexväxlad manuell- eller CVT-låda. Eller en 2,2-liters dieselmotor på 150 hästkrafter med sexväxlad manuell- eller automatlåda. Båda erbjuds även med fyrhjulsdrift.
Uppdaterade Outlander kommer självklart även att fortsatt erbjudas som laddhybrid med bensinmotor på 121 hästkrafter och elmotor på 82 hästkrafter, som enligt Mitsubishi ska klara sig på 0,19 liter per mil och 44 gram koldioxid per kilometer. Med endast bensinmotorn som driver är förbrukningen 0,58 liter per mil.

När uppdaterade Outlander kommer till Sverige eller vad den kommer att kosta är i nuläget ej fastställt.

Mitsubishi Outlander facelift officiell – bilder och fakta

Den tredje och nuvarande generationen av Outlander anlände 2013 och för första gången erbjuds suven även som plug-in hybrid, något som skulle visa sig bli en riktig framgångssaga för Mitsubishi. De har fullkomligt pumpat ut laddhybrider de senaste åren, under lanseringsåret 2013 såldes det 96 exemplar av Outlander PHEV, året därpå såldes hela 2 289 exemplar. Det är med andra ord inte så konstigt att de är en vanlig syn på vägarna.
Närmsta konkurrent var under 2014 Volvo V60 plug-in som såldes i 745 exemplar. Plug-in-versionen av tidigare storsäljaren Toyota Prius såldes det endast 240 stycken av under samma år.

De tidigare runda formerna har vässats en del och fronten domineras av en stor grill med en hel del kromdetaljer, den rullar på nydesignade 18-tumsfälgar och bak har stötfångaren fått ny utformning. Likaså bakljusen som nu även fått LED-lampor.
Även interiört har en del förändringar skett, bland annat en ny ratt, uppdaterat infotainmentsystem, en del nya detaljer och enligt Mitsubishi förbättrade stolar.

Mitsubishi ska även ha förbättrat chassit, justerat fjädringen och monterat en ny elservo. För att sänka ljudnivån ska Outlander även ha fått ljudisolerande vindruta, tjockare rutor i bakdörrarna och förbättrade gummilister samt mer ljudisolerande material.

Motorerna blir troligtvis desamma som tidigare, alltså en tvåliters bensinmotor på 150 hästkrafter med sexväxlad manuell- eller CVT-låda. Eller en 2,2-liters dieselmotor på 150 hästkrafter med sexväxlad manuell- eller automatlåda. Båda erbjuds även med fyrhjulsdrift.
Uppdaterade Outlander kommer självklart även att fortsatt erbjudas som laddhybrid med bensinmotor på 121 hästkrafter och elmotor på 82 hästkrafter, som enligt Mitsubishi ska klara sig på 0,19 liter per mil och 44 gram koldioxid per kilometer. Med endast bensinmotorn som driver är förbrukningen 0,58 liter per mil.

När uppdaterade Outlander kommer till Sverige eller vad den kommer att kosta är i nuläget ej fastställt.