Pagani Zonda MD – än är det inte slut!

2011 var året då italienska supersportbilsbyggaren sa att deras första modell, Zonda, läggs ner efter tolv års produktion och ett antal olika varianter. Efterträdaren Huayra stod då redo att ta över, och det har den gjort, utan att Zonda har kastat in handduken.
De senaste fem åren har Pagani presenterat den ena Zonda-specialversionen efter den andra, och nu är det dags igen. Pagani Zonda MD, vågar vi hoppas att det är sista varianten av den gamla konstruktionen? Nej, det vågar vi så klart inte, inte efter att Pagani under 2013 lovade att Zonda Revolucion var den sista.

Pagani Zonda MD

En anledning till att Zonda lever kvar är för att efterträdaren Huayra är slutsåld, och deras Huayra-avtal med motorleverantören Mercedes-AMG har löpt ut. Därför byggs det inga fler Huayra. Vill man ha Pagani är Zonda det enda som kan erbjudas.

Den vackert blå Pagani Zonda MD med kolfiberkaross och läckra interiöra detaljer har bakom sittbrunnen en 7,3 liter stor V12-motor som ger 760 hästkrafter. 0-100 km/h går på cirka tre sekunder och toppfarten är i trakterna runt 350 km/h.

Pagani Zonda MD – än är det inte slut!

2011 var året då italienska supersportbilsbyggaren sa att deras första modell, Zonda, läggs ner efter tolv års produktion och ett antal olika varianter. Efterträdaren Huayra stod då redo att ta över, och det har den gjort, utan att Zonda har kastat in handduken.
De senaste fem åren har Pagani presenterat den ena Zonda-specialversionen efter den andra, och nu är det dags igen. Pagani Zonda MD, vågar vi hoppas att det är sista varianten av den gamla konstruktionen? Nej, det vågar vi så klart inte, inte efter att Pagani under 2013 lovade att Zonda Revolucion var den sista.

Pagani Zonda MD

En anledning till att Zonda lever kvar är för att efterträdaren Huayra är slutsåld, och deras Huayra-avtal med motorleverantören Mercedes-AMG har löpt ut. Därför byggs det inga fler Huayra. Vill man ha Pagani är Zonda det enda som kan erbjudas.

Den vackert blå Pagani Zonda MD med kolfiberkaross och läckra interiöra detaljer har bakom sittbrunnen en 7,3 liter stor V12-motor som ger 760 hästkrafter. 0-100 km/h går på cirka tre sekunder och toppfarten är i trakterna runt 350 km/h.