Se Jaguar C-X75 från nya Bond-filmen rattas av Felipe Massa

Den tokhyllades för sina vackra linjer i samband med premiären på bilsalongen i Paris 2010. Men tyvärr meddelade Jaguar i december 2012 att utvecklingen hade avbrutits och att det därmed inte blir någon produktionsversion av C-X75. Synd!

Trots att den aldrig kommer att bli verklig är den ändå högaktuell, Jaguar C-X75 är nämligen skurkens bil i nya James Bond-filmen Spectre (Agent 007 rattar Aston Martin DB10) som hade premiär förra veckan.
Nu är det inte en skurk vi får se bakom ratten på just det exemplar av C-X75 som är med i filmen, i stället är det en av Formel 1-cirkusens mest sympatiska och omtyckta förare, nämligen brasilianska Williams-föraren Felipe Massa. I samband med GP-loppet i Mexico City i helgen fick han ta ut bilen för en sväng, och trots att det handlar om en prototyp som förmodligen kostar skjortan fick han bjuda lite donuts och däckskrik.

Konceptbilen från 2010 hade fyra elmotorer och två turbiner som stod för framdrivningen. Produktionsvagnen var tänkt att få en kompressor- och turbomatad 1,6-litersfyra på 507 som ackompanjeras av två elmotorer. Men av det blev det alltså inget, tyvärr.

Se Jaguar C-X75 från nya Bond-filmen rattas av Felipe Massa

Den tokhyllades för sina vackra linjer i samband med premiären på bilsalongen i Paris 2010. Men tyvärr meddelade Jaguar i december 2012 att utvecklingen hade avbrutits och att det därmed inte blir någon produktionsversion av C-X75. Synd!

Trots att den aldrig kommer att bli verklig är den ändå högaktuell, Jaguar C-X75 är nämligen skurkens bil i nya James Bond-filmen Spectre (Agent 007 rattar Aston Martin DB10) som hade premiär förra veckan.
Nu är det inte en skurk vi får se bakom ratten på just det exemplar av C-X75 som är med i filmen, i stället är det en av Formel 1-cirkusens mest sympatiska och omtyckta förare, nämligen brasilianska Williams-föraren Felipe Massa. I samband med GP-loppet i Mexico City i helgen fick han ta ut bilen för en sväng, och trots att det handlar om en prototyp som förmodligen kostar skjortan fick han bjuda lite donuts och däckskrik.

Konceptbilen från 2010 hade fyra elmotorer och två turbiner som stod för framdrivningen. Produktionsvagnen var tänkt att få en kompressor- och turbomatad 1,6-litersfyra på 507 som ackompanjeras av två elmotorer. Men av det blev det alltså inget, tyvärr.