Superlätta Ultima Edition med 1 034 hästkrafter

Ultima Sports har nu släppt ersättaren till modellerna GTR (bilen som utgör basen till Jon Olssons Rebellion R2k) och Can-Am.
Nya modellen Ultima Edition finns både som coupé och cabriolet och bjuder på hela 15 olika effektuttag, från 358 till 1 034 hästkrafter (1 020 bhp, därför står den siffran utskriven på motorn).
V8-motorn på 6,8 liter utan överladdning pressar i värsta utförandet dessutom ur sig 1 246 newtonmeter. Via den sekventiella lådan när krafterna bakhjulen och om fästet är optimalt avverkas 0-97 km/h på makalösa 2,3 sekunder, vilket gör den 0,16 sekunder snabbare än en Bugatti Veyron Super Sport. 0-160 km/h går på 4,9 sekunder och 0-240 km/h på 8,9 sekunder. Toppfarten ligger på 386 km/h.

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition väger låga 950 kg trots en hel del modern utrustning så som till maffigt ljudsystem, navigation, backkamera, parkeringssensorer, luftkonditionering, bluetooth-uppkoppling och mycket annat.
Den rullar på 18 tum höga hjul med 335 millimeter brett gummi bak. Fram mäter däcken 245 millimeter.

Ultima Edition finns både som byggsats och färdigbyggd från fabrik. Väljer man sistnämnda börjar priserna på motsvarande 850 000 kronor.

Superlätta Ultima Edition med 1 034 hästkrafter

Ultima Sports har nu släppt ersättaren till modellerna GTR (bilen som utgör basen till Jon Olssons Rebellion R2k) och Can-Am.
Nya modellen Ultima Edition finns både som coupé och cabriolet och bjuder på hela 15 olika effektuttag, från 358 till 1 034 hästkrafter (1 020 bhp, därför står den siffran utskriven på motorn).
V8-motorn på 6,8 liter utan överladdning pressar i värsta utförandet dessutom ur sig 1 246 newtonmeter. Via den sekventiella lådan när krafterna bakhjulen och om fästet är optimalt avverkas 0-97 km/h på makalösa 2,3 sekunder, vilket gör den 0,16 sekunder snabbare än en Bugatti Veyron Super Sport. 0-160 km/h går på 4,9 sekunder och 0-240 km/h på 8,9 sekunder. Toppfarten ligger på 386 km/h.

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition väger låga 950 kg trots en hel del modern utrustning så som till maffigt ljudsystem, navigation, backkamera, parkeringssensorer, luftkonditionering, bluetooth-uppkoppling och mycket annat.
Den rullar på 18 tum höga hjul med 335 millimeter brett gummi bak. Fram mäter däcken 245 millimeter.

Ultima Edition finns både som byggsats och färdigbyggd från fabrik. Väljer man sistnämnda börjar priserna på motsvarande 850 000 kronor.

Superlätta Ultima Edition med 1 034 hästkrafter

Ultima Sports har nu släppt ersättaren till modellerna GTR (bilen som utgör basen till Jon Olssons Rebellion R2k) och Can-Am.
Nya modellen Ultima Edition finns både som coupé och cabriolet och bjuder på hela 15 olika effektuttag, från 358 till 1 034 hästkrafter (1 020 bhp, därför står den siffran utskriven på motorn).
V8-motorn på 6,8 liter utan överladdning pressar i värsta utförandet dessutom ur sig 1 246 newtonmeter. Via den sekventiella lådan när krafterna bakhjulen och om fästet är optimalt avverkas 0-97 km/h på makalösa 2,3 sekunder, vilket gör den 0,16 sekunder snabbare än en Bugatti Veyron Super Sport. 0-160 km/h går på 4,9 sekunder och 0-240 km/h på 8,9 sekunder. Toppfarten ligger på 386 km/h.

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition Coupé

Ultima Edition väger låga 950 kg trots en hel del modern utrustning så som till maffigt ljudsystem, navigation, backkamera, parkeringssensorer, luftkonditionering, bluetooth-uppkoppling och mycket annat.
Den rullar på 18 tum höga hjul med 335 millimeter brett gummi bak. Fram mäter däcken 245 millimeter.

Ultima Edition finns både som byggsats och färdigbyggd från fabrik. Väljer man sistnämnda börjar priserna på motsvarande 850 000 kronor.