Volkswagen Polo R WRC nu med 420 hästkrafter

Den är ett litet busfrö redan i grunden, Polo R WRC med Golf GTI:s 220-hästarsmaskin under huven. En stor portion körglädje, 0-100 km/h på 6,4 sekunder och toppfart på 243 km/h räcker långt, men det tycker inte alla.
Wimmer Rennsporttechnik såg nämligen lite utrymme för att göra den rappa kärran ännu gasgladare. Med hjälp från uppgraderad turbo, modifierad laddluftkylare, vassare bränslepump, ommappad motorstyrning och nytt avgassystem i rostfritt har den tyska trimfirman lyckats krama 420 hästkrafter och 480 newtonmeter ur den 2,0 liter stora motorn. Det är 200 hästkrafter och 130 newtonmeter mer än original. Det är också mer än vad galna konceptbilen Golf R 400, som kanske blir verklighet redan i sommar, innehåller.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Någon 0-100-siffra för detta lilla monster finns inte, men toppfarten har höjts till 280 km/h. Att den är accelerationssnabbare än originalbil råder det ingen tvekan om, men några repor på 3-4 sekunder ska vi nog inte föreställa oss med tanke på att den fortfarande är framhjulen som står för drivningen. Bakhjulen hänger tyvärr bara med som två bihang.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Är du en av 2 500 Polo R WRC-ägare i världen kan du slå till på motoruppgraderingen som kostar dig knappt 94 000 kronor. Wimmer Rennsporttechnik erbjuder utöver mer effekt och kraft även andra grejer så som bättre hjulupphängning, förbättrat luftflöde, OZ-fägar samt annat smått och gott.

Volkswagen Polo R WRC nu med 420 hästkrafter

Den är ett litet busfrö redan i grunden, Polo R WRC med Golf GTI:s 220-hästarsmaskin under huven. En stor portion körglädje, 0-100 km/h på 6,4 sekunder och toppfart på 243 km/h räcker långt, men det tycker inte alla.
Wimmer Rennsporttechnik såg nämligen lite utrymme för att göra den rappa kärran ännu gasgladare. Med hjälp från uppgraderad turbo, modifierad laddluftkylare, vassare bränslepump, ommappad motorstyrning och nytt avgassystem i rostfritt har den tyska trimfirman lyckats krama 420 hästkrafter och 480 newtonmeter ur den 2,0 liter stora motorn. Det är 200 hästkrafter och 130 newtonmeter mer än original. Det är också mer än vad galna konceptbilen Golf R 400, som kanske blir verklighet redan i sommar, innehåller.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Någon 0-100-siffra för detta lilla monster finns inte, men toppfarten har höjts till 280 km/h. Att den är accelerationssnabbare än originalbil råder det ingen tvekan om, men några repor på 3-4 sekunder ska vi nog inte föreställa oss med tanke på att den fortfarande är framhjulen som står för drivningen. Bakhjulen hänger tyvärr bara med som två bihang.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Är du en av 2 500 Polo R WRC-ägare i världen kan du slå till på motoruppgraderingen som kostar dig knappt 94 000 kronor. Wimmer Rennsporttechnik erbjuder utöver mer effekt och kraft även andra grejer så som bättre hjulupphängning, förbättrat luftflöde, OZ-fägar samt annat smått och gott.

Volkswagen Polo R WRC nu med 420 hästkrafter

Den är ett litet busfrö redan i grunden, Polo R WRC med Golf GTI:s 220-hästarsmaskin under huven. En stor portion körglädje, 0-100 km/h på 6,4 sekunder och toppfart på 243 km/h räcker långt, men det tycker inte alla.
Wimmer Rennsporttechnik såg nämligen lite utrymme för att göra den rappa kärran ännu gasgladare. Med hjälp från uppgraderad turbo, modifierad laddluftkylare, vassare bränslepump, ommappad motorstyrning och nytt avgassystem i rostfritt har den tyska trimfirman lyckats krama 420 hästkrafter och 480 newtonmeter ur den 2,0 liter stora motorn. Det är 200 hästkrafter och 130 newtonmeter mer än original. Det är också mer än vad galna konceptbilen Golf R 400, som kanske blir verklighet redan i sommar, innehåller.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Någon 0-100-siffra för detta lilla monster finns inte, men toppfarten har höjts till 280 km/h. Att den är accelerationssnabbare än originalbil råder det ingen tvekan om, men några repor på 3-4 sekunder ska vi nog inte föreställa oss med tanke på att den fortfarande är framhjulen som står för drivningen. Bakhjulen hänger tyvärr bara med som två bihang.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Är du en av 2 500 Polo R WRC-ägare i världen kan du slå till på motoruppgraderingen som kostar dig knappt 94 000 kronor. Wimmer Rennsporttechnik erbjuder utöver mer effekt och kraft även andra grejer så som bättre hjulupphängning, förbättrat luftflöde, OZ-fägar samt annat smått och gott.

Volkswagen Polo R WRC nu med 420 hästkrafter

Den är ett litet busfrö redan i grunden, Polo R WRC med Golf GTI:s 220-hästarsmaskin under huven. En stor portion körglädje, 0-100 km/h på 6,4 sekunder och toppfart på 243 km/h räcker långt, men det tycker inte alla.
Wimmer Rennsporttechnik såg nämligen lite utrymme för att göra den rappa kärran ännu gasgladare. Med hjälp från uppgraderad turbo, modifierad laddluftkylare, vassare bränslepump, ommappad motorstyrning och nytt avgassystem i rostfritt har den tyska trimfirman lyckats krama 420 hästkrafter och 480 newtonmeter ur den 2,0 liter stora motorn. Det är 200 hästkrafter och 130 newtonmeter mer än original. Det är också mer än vad galna konceptbilen Golf R 400, som kanske blir verklighet redan i sommar, innehåller.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Någon 0-100-siffra för detta lilla monster finns inte, men toppfarten har höjts till 280 km/h. Att den är accelerationssnabbare än originalbil råder det ingen tvekan om, men några repor på 3-4 sekunder ska vi nog inte föreställa oss med tanke på att den fortfarande är framhjulen som står för drivningen. Bakhjulen hänger tyvärr bara med som två bihang.

Wimmer Rennsporttechnik Volkswagen Polo R WRC 420 hk

Är du en av 2 500 Polo R WRC-ägare i världen kan du slå till på motoruppgraderingen som kostar dig knappt 94 000 kronor. Wimmer Rennsporttechnik erbjuder utöver mer effekt och kraft även andra grejer så som bättre hjulupphängning, förbättrat luftflöde, OZ-fägar samt annat smått och gott.